Kai efektyviai valdomos, „Google Ads reklamos“ kampanijos gali žymiai pagerinti jūsų internetinį matomumą ir skatinti verslo rezultatus.
Tačiau net gerai suplanuotos kampanijos gali patirti netikėtą veikimo sumažėjimą.
Šis vadovas padės jums suprasti, kodėl atsiranda šie sumažėjimai, kaip greitai juos atpažinti ir spręsti, taip pat įgyvendinti strategijas, siekiant užkirsti kelią ateities problemoms.
PPC veikimo stebėjimo svarba
Nuolatinis jūsų PPC kampanijų stebėjimas nėra tik geriausia praktika, tai yra būtinybė. Štai kodėl:
Ankstyvas problemų aptikimas
Reguliarus stebėjimas leidžia pastebėti problemas prieš joms eskaluojantis į didelius trikdžius, galinčius ženkliai paveikti jūsų ROI.
Duomenimis pagrįstas sprendimų priėmimas
Kruopščiai sekant veikimo metrikas, galite priimti pagrįstus sprendimus dėl biudžeto paskirstymo, raktinių žodžių taikymo ir reklamos kopijų optimizavimo.
Konkurencinis pranašumas
PPC rinka yra labai konkurencinga. Sekant savo kampanijos veikimą, galite išlaikyti pranašumą prieš konkurentus, kurie gali taikyti tą pačią auditoriją.
Biudžeto efektyvumas
Stebėjimas padeda užtikrinti, kad jūsų reklamos biudžetas būtų išleidžiamas efektyviai, maksimaliai išnaudojant jūsų reklamos išlaidas (ROAS).
Suderinimas su verslo tikslais
Reguliarus veikimo tikrinimas leidžia užtikrinti, kad jūsų PPC pastangos išliktų suderintos su jūsų bendrais verslo tikslais.
PPC veikimo sumažėjimo priežasčių nustatymas
Suprasti galimas veikimo sumažėjimo priežastis yra pirmasis žingsnis jų sprendime. Štai keletas dažniausiai pasitaikančių priežasčių:
Konkurencijos pokyčiai
Nauji konkurentai rinkoje arba esamų konkurentų strategijų pakeitimai gali paveikti jūsų skelbimų matomumą ir efektyvumą.
Sezoniniai svyravimai
Daugelis pramonės šakų patiria sezoninius paklausos pokyčius, kurie gali paveikti PPC veikimą.
Reklamos nuovargis
Jei jūsų skelbimai ilgą laiką nebuvo keičiami, auditorija gali į juos reaguoti mažiau aktyviai (ypač viršutinio piltuvo formatuose arba mažesnėse auditorijose).
Biudžeto apribojimai
Jei per dieną pasiekiate savo biudžeto limitą anksti, galite prarasti vertingą srautą.
Algoritmų atnaujinimai
Google dažnai atnaujina savo algoritmus, kas kartais gali netikėtai pakeisti skelbimų veikimą.
Svetainės problemos
Problemų su jūsų nukreipimo puslapiais, pvz., lėtas užkrovimas arba prasta mobilioji optimizacija, gali neigiamai paveikti jūsų kampanijos veikimą.
Paskyros pokyčiai
Atsitiktinai pridėjus plačius neigiamus raktinius žodžius arba padarius klaidų konfigūruojant kampanijas, galima žymiai sumažinti skelbimų pasiekiamumą.
Rinkos pokyčiai
Pokyčiai rinkos tendencijose, vartotojų elgesyje ar ekonominėse sąlygose gali paveikti vartotojų sąveiką su jūsų skelbimais.
Techninės problemos
Sekimo nustatymų pokyčiai arba platformos atnaujinimai dėl naujų privatumo reguliavimų ir kitų priežasčių gali ženkliai paveikti veikimą, jei nėra nuolat stebimi.
Suprasdami šias bendras problemas ir nuolat stebėdami, galėsite greičiau atpažinti ir spręsti veikimo sumažėjimus savo Google Ads kampanijose.
Gylinimasis: Kaip atrasti PPC veikimo pokyčių pagrindinę priežastį
Problemos nustatymas
Susidūrus su PPC veikimo sumažėjimu, svarbu greitai nustatyti pagrindinę priežastį.
Tai apima pagrindinių metrikų analizę ir metodų naudojimą, kurie jums labiausiai tinka. Kai kurie naudoja trečiųjų šalių PPC įrankius, kiti yra greitesni paskyros sąsajoje arba eksportuotais duomenimis skaičiuoklėje.
Metrikų medžio metodas
Metrikų medis yra struktūruotas analizės metodas, kuris prasideda nuo plačių veikimo rodiklių ir progresyviai siaurina iki konkretesnių metrikų. Šis metodas padeda efektyviau nustatyti problemos šaltinį.
1 lygis: Aukščiausio lygio veikimo metrikos
- Bendri konversijų skaičiai
- Įsigijimo kaina (CPA)
- Grąža iš reklamos išlaidų (ROAS)
2 lygis: Srauto ir konversijų metrikos
- Paspaudimų rodiklis (CTR)
- Konversijų rodiklis
- Paspaudimai
- Parodymai
- Vidutinė paspaudimo kaina (CPC)
3 lygis: Granuliuotos veikimo metrikos
- Parodymų dalis (IS)
- Kokybės balas
- Skelbimo atitikimas
- Nukreipimo puslapio patirtis
- Prarasta parodymų dalis (biudžetas)
- Prarasta parodymų dalis (reitingas)
4 lygis: Konkretūs elementų veikimai
- Raktinių žodžių veikimas
- Skelbimo kopijos veikimas
- Įrenginio veikimas
- Geografinis veikimas
- Auditorijos segmentų veikimas
Metrikų medžio naudojimas
Štai kaip efektyviai naudoti šį metodą:
- Pradėkite nuo aukščiausio lygio: Pradėkite nuo 1 lygio metrikų. Nustatykite, kuri aukščiausio lygio metrika sumažėjo.
- Sekite šaką: Remdamiesi paveikta aukščiausio lygio metrika, pereikite prie atitinkamų 2 lygio metrikų.
- Gręžkitės žemyn: Toliau judėkite žemyn medžiu, sekdami kelią, nurodomą problemų turinčių metrikų.
- Izoliuokite problemą: Pasiekę 4 lygį, turėtumėte aiškiai suprasti, kur yra problema.
Veiksmingos įžvalgos iš metrikų medžio
Kai nustatysite problemą naudodami metrikų medį, galite imtis tikslių veiksmų:
- Aukščiausio lygio problemos: Šios problemos gali reikalauti plačių strategijos pakeitimų.
- Srauto problemos (CTR, parodymų dalis): Sutelkite dėmesį į skelbimo kopijas, raktinius žodžius arba siūlymo strategijas.
- Konversijos problemos: Peržiūrėkite nukreipimo puslapius, pasiūlymo atitikimą arba vartotojo patirtį.
- Kainos problemos: Išnagrinėkite siūlymo strategijas, raktinių žodžių pasirinkimą arba auditorijos taikymą.
Naudodami šį metrikų medžio metodą, galite efektyviau diagnozuoti PPC kampanijų veikimo problemas, leidžiant greičiau ir tikslingiau rasti sprendimus. Pradėkite plačiai ir progresyviai siaurinkite savo dėmesį, kol nustatysite konkrečią sritį, kuriai reikia dėmesio.
Kiti galimi įrankiai
Vienas žinomesnių trečiųjų šalių įrankių yra „Optmyzr“, kuris turi funkciją kurti pagrindinių priežasčių medžius. Tačiau turint tam tikrą PPC žinių lygį, galite patys susikurti tokius medžius, kurie labiau atitiktų kliento ypatybes.
Galimos problemų sritys
Paskyros lygio problemos
Paskyros lygio problemos dažnai yra lengviausios identifikuoti ir išspręsti. Štai į ką reikia atkreipti dėmesį.
Pagrindinės metrikos, kurias reikia analizuoti
- CTR: Staigus CTR sumažėjimas gali reikšti, kad jūsų skelbimai tampa mažiau aktualūs ar patrauklūs jūsų auditorijai.
- Konversijų rodiklis: Jei paspaudimai išlieka stabilūs, bet konversijos sumažėja, problema gali būti jūsų nukreipimo puslapis arba pasiūlymas.
- Kokybės balas: Kokybės balo sumažėjimas gali padidinti kaštus ir sumažinti skelbimų pozicijas.
- Parodymų dalis: Jei šis rodiklis mažėja, galite prarasti rinkos dalį konkurentams arba susidurti su biudžeto apribojimais.
Google Ads diagnostiniai įrankiai
- Pakeitimų istorija: Peržiūrėkite neseniai atliktus paskyros pakeitimus, kurie galėjo paveikti veikimą.
- Aukciono įžvalgos: Palyginkite savo veikimą su konkurentais, kad sužinotumėte, ar prarandate rinkos dalį.
- Skelbimų peržiūra ir diagnostika: Patikrinkite, ar jūsų skelbimai rodomi už norimus raktinius žodžius ir vietas.
Rinkos problemos
Rinkos sąlygos gali žymiai paveikti jūsų PPC veikimą. Šios sąlygos yra sudėtingesnės, todėl įtraukite informaciją iš ne paskyros šaltinių. Štai kaip identifikuoti rinkos susijusias problemas.
Pagrindinės metrikos, kurias reikia analizuoti
- Paieškos apimties tendencijos: Naudokite Google Trends, kad sužinotumėte, ar sumažėja jūsų raktinių žodžių paieškų.
- Konkurenciniai metrikai: Stebėkite vidutinę CPC ir viršutinės pozicijos pasiūlymų vertes dėl padidėjusios konkurencijos.
- Geografinis veikimas: Ieškokite neįprastų veikimo pokyčių skirtingose vietovėse.
Google Ads diagnostiniai įrankiai
- Raktinių žodžių planavimo įrankis: Patikrinkite sezonines tendencijas ar paieškos apimties pokyčius jūsų pagrindiniams terminams.
- Auditorijos įžvalgos: Analizuokite auditorijos elgesio ar demografinių rodiklių pokyčius.
- Veikimo planavimo įrankis: Naudokite šį įrankį, kad suprastumėte rinkos tendencijas ir optimizuotumėte savo kampanijas atitinkamai.
Be to, galite patikrinti Google News ar kitus patikimus šaltinius dėl rinkos ir pramonės ataskaitų.
Kliento svetainės problemos
Kartais problema yra ne PPC paskyroje ar rinkoje, o kliento svetainėje. Štai kaip identifikuoti šias problemas.
Pagrindinės metrikos, kurias reikia analizuoti
- Atmetimo rodiklis: Aukštas atmetimo rodiklis gali reikšti problemas su nukreipimo puslapio atitikimu ar vartotojo patirtimi.
- Puslapio įkėlimo laikas: Lėtai kraunantys puslapiai gali žymiai paveikti konversijų rodiklius.
- Mobilus veikimas: Patikrinkite, ar yra veikimo skirtumų tarp darbastalio ir mobiliųjų vartotojų.
- GA4 piltuvėlių ataskaitos: Analizuokite, kuriuose žingsniuose potencialūs klientai palieka jūsų parduotuvę.
- Sekimo statusas: Ar vis dar gaunate konversijas ir konversijų vertes?
Google Ads diagnostiniai įrankiai
- Nukreipimo puslapio patirtis: Peržiūrėkite Google vertinimą apie jūsų nukreipimo puslapius „Nukreipimo puslapio patirties“ stulpelyje.
- Mobilus draugiškumo testas: Naudokite Google mobilus draugiškumo testą, kad įsitikintumėte, jog jūsų svetainė gerai veikia mobiliuosiuose įrenginiuose.
Papildomi įrankiai
- Google Analytics: Dėl gilesnių įžvalgų apie svetainės vartotojo elgesį.
- Google PageSpeed Insights: Norėdami identifikuoti ir ištaisyti puslapio greičio problemas.
Svetainės problemos dažnai būna sudėtingesnės, nes gali kilti daug su specifine parduotuvės programine įranga susijusių problemų.
Gali būti, kad krepšelis ar apmokėjimo žingsniai neveikia, arba „į krepšelį“ mygtukas neveikia. Kitos problemos, pvz., sekimo problemos su konkrečiais mokėjimo būdais, taip pat apsunkina greitą problemos nustatymą.
Rekomenduoju bent du kartus peržiūrėti klientų kelionę kliento svetainėje, kad užtikrintumėte, jog paspaudėte visus svarbius mygtukus ir užbaigėte pirkimo procesą.
Sistemingai nagrinėdami šias tris sritis – paskyrą, rinkos sąlygas ir svetainę – galėsite efektyviau nustatyti PPC kampanijų veikimo sumažėjimo šaltinį.
Gylinimasis: Ką daryti, kai PPC veikimas pablogėja
Kliento komunikacija
Efektyvi klientų komunikacija tampa tokia pat svarbi kaip ir techniniai pataisymai, susidūrus su PPC kampanijų veikimo sumažėjimu.
Kaip tvarkote šią komunikaciją, gali nulemti, ar klientas pasitiki jūsų kompetencija, ar praranda pasitikėjimą jūsų sugebėjimais.
Greitas informavimas apie veikimo problemas
Greitis yra esminis, kai kalbama apie veikimo problemų komunikavimą:
Būkite proaktyvūs
Nelaukite, kol klientas pastebės veikimo sumažėjimą. Susisiekite iškart, kai nustatote reikšmingą problemą.
Pasirinkite tinkamą bendravimo būdą
Skubiems ir svarbiems reikalams geriau tinka telefoninis pokalbis ar vaizdo konferencija nei el. paštas. Tačiau el. paštas taip pat tinka, kad iškelti temą ir vėliau susisiekti telefonu.
Paruoškite duomenis
Turėkite paruoštas pagrindines metrikas ir pirminę analizę prieš susisiekdami. Jei problema sudėtingesnė ir reikalauja daugiau analizės, galite susisiekti su klientu be duomenų ar išvadų, tačiau būtinai nurodykite savo kitus žingsnius, kad klientas žinotų, jog dirbate su problema ir gali pasitikėti jumis.
Situacijos paaiškinimas netechnine kalba
Iš savo patirties galiu pasakyti, kad ne visi klientai yra PPC ekspertai.
Jūsų darbas yra sudėtingas problemas paaiškinti suprantama kalba. Nebent jūsų kontaktas yra PPC ekspertas ar bent jau rinkodaros srityje, venkite santrumpų ir labai specifinių PPC terminų.
Naudokite analogijas
Palyginkite PPC sąvokas su kasdieniniais dalykais ar kliento pramonei žinomomis idėjomis.
Naudokite vizualinius pagalbinius įrankius
Naudokite grafikus ar diagramas, kad iliustruotumėte veikimo tendencijas.
Sutelkite dėmesį į poveikį
Paaiškinkite, kaip problema veikia jų verslo tikslus, o ne tik kampanijos metrikas.
Pavyzdžiui:
„Įsivaizduokite, kad jūsų PPC kampanija yra kaip parduotuvė. Pastaruoju metu pastebėjome, kad į parduotuvę ateina mažiau žmonių (mažesnis paspaudimų rodiklis), o tie, kurie ateina, mažiau perka (mažesnis konversijos rodiklis). Mes tyrinėjame, kodėl taip vyksta, ir kaip galime pritraukti daugiau klientų.“
Klientai, kurie jau kurį laiką vykdo PPC kampanijas, greičiau išmoks, supras ir prisimins rinkodaros ar PPC metrikas. Tačiau, kai abejojate, visada naudokite paprastesnius terminus, kad klientas suprastų jus tiesiogiai.
Niekas nėra blogiau nei el. pašto pingpongas, kai yra skubi problema tik todėl, kad jūsų klientas nesupranta, ką reiškia CVR.
Aiškaus veiksmų plano su terminų pateikimas
Klientai nori žinoti, kad turite sprendimą. Pateikite aiškų, struktūruotą planą:
Nurodykite žingsnius
Suskaidykite savo veiksmų planą į aiškius, valdomus žingsnius.
Nustatykite terminus
Nurodykite numatomus laikotarpius kiekvienam žingsniui ir kada galima tikėtis pradinių rezultatų.
Paskirstykite atsakomybę
Paaiškinkite, ką jūs darysite ir ką, jei reikia, reikia iš kliento.
Paskutinis punktas yra svarbiausias, nes tai nėra tik apie tai, ką galite padaryti kaip PPC ekspertas, bet ir kur jums reikia palaikymo.
Ar tai būtų IT pagalba, svetainės kūrimas, prieiga prie sistemos ar neseniai atlikti svetainės, produktų ar kainų pakeitimai, įsitikinkite, kad klientas žino tiksliai, ko jums reikia iš jų ir ką jūs padarysite.
Realistinių lūkesčių nustatymas atkūrimo laikotarpiui
Lūkesčių valdymas yra esminis siekiant išlaikyti klientų pasitikėjimą:
Būkite sąžiningi
Nežadėkite greitų ar dramatiškų pokyčių, jei jie nėra realūs.
Suteikite kontekstą
Paaiškinkite, kad kai kurios strategijos gali užtrukti, kol parodys rezultatus.
Nustatykite etalonus
Nustatykite aiškius, pasiekiamus atkūrimo tikslus.
Pasiruoškite kliūtims
Paaiškinkite, kad atkūrimo procesas gali būti nelygus ir gali reikalauti bandymų ir klaidų.
Pavyzdžiui:
„Remiantis mūsų patirtimi su panašiomis situacijomis, tikimės, kad pradiniai paspaudimų rodiklių patobulinimai pasimatys per pirmąją savaitę po pakeitimų įgyvendinimo. Tačiau reikšmingi konversijų rodiklių ir bendro kampanijos veikimo patobulinimai paprastai trunka 2–4 savaites. Mes atidžiai stebėsime ir atliksime koregavimus pagal poreikį viso šio laikotarpio metu.“
Prisiminkite, aiški, sąžininga ir proaktyvi komunikacija yra raktas išlaikyti klientų pasitikėjimą sunkiu laikotarpiu.
Įtraukę klientus į atkūrimo procesą, ne tik sprendžiate esamą problemą, bet ir stiprinate ilgalaikius santykius.
Prevencinės priemonės
Nors žinoti, kaip atkurti veikimą sumažėjusioje situacijoje yra svarbu, prevencinių priemonių įgyvendinimas gali padėti išvengti daugelio problemų dar prieš joms atsirandant. Būdamas proaktyvus, galite palaikyti stabilesnes ir sėkmingesnes PPC kampanijas.
Automatiniai įspėjimai
Automatiniai įspėjimai veikia kaip ankstyvojo įspėjimo sistemos, padedančios greitai pastebėti ir ištaisyti problemas. Dažniausiai naudojamos metrikos įspėjimams apima CTR, konversijų rodiklį, CPC, parodymų dalį, biudžeto išnaudojimą, ROAS ir CPA.
Galite nustatyti šiuos įspėjimus įvairiais būdais.
Naudokite Google Ads automatines taisykles
- Eikite į Įrankiai ir nustatymai > Masiniai veiksmai > Taisyklės
- Sukurkite taisykles kiekvienai pagrindinei metrikai, nustatydami priimtinumo ribas.
- Pavyzdys: „Įspėti mane, jei CTR nukrenta žemiau 2% bet kuriai kampanijai.“
Pasinaudokite trečiųjų šalių įrankiais
Šie įrankiai gali pasiūlyti pažangesnes įspėjimo galimybes. Jie dažnai gali integruoti kelis duomenų šaltinius išsamiau stebėsenai.
Naudokite skelbimų skriptus
Nustatykite Google Ads skriptus, kad jie praneštų, kai metrikos pasikeičia. Nors skriptai yra sudėtingesni kurti ir nustatyti, jie siūlo daugiau sudėtingumo ir sąlyginės logikos su įspėjimais nei kitos galimybės.
Rekomenduojama pradėti nuo konservatyvių ribų ir koreguoti, kai sužinosite, kas yra normalu jūsų paskyrai, nes nenorite gauti per daug el. laiškų su įspėjimais.
Be to, įtraukite įspėjimus apie teigiamus pokyčius. Staigūs patobulinimai gali reikšti galimybes augti.